Friday, June 24, 2011

Life with National Geographic


Selalunya kalau main internet especially kat rumah aku akan bukak YOUTUBE. tak tau la kenapa.dulu macam biasa biasa je dengan YOUTUBE tapi sekarang habit liar ni dah tak terkawal.mesti YOUTUBE je kalau bukak internet.macam macam ada dalam ni.tu yang aku sukaa. Cepat dan mudah. Search ape korang nak mesti ada. SEKARANG ni aku suka tengok national geographic. Mostly pasal binatang-binatang especially cheetah.lagi lagi time cheetah kejar mangsa. Perrgghh! layan beb tengok.lagi satu aku suka cheetah sebab aku suka pada kepantasan so in other word cheetah antara binatang terpantas di darat.very the kan ! haha.


Source : GOOGLE

Korang try la tengok.kadang-kadang akan ada caption unexpected dari apa yg korang tengok yang korang sendiri tak tahu sebelum ni. So gain la sket knowledge kan kat situ. Lepas tu korang akan nampak kehebatan ciptaan Allah. Unexpected tambah pahala.tambah iman kan.Haaa..bernas kan hobi baru aku ni.hahahahahah. Double unexpected korang dapat. Aku hanya share current hobi masa kat rumah.So cuba la try. Manetau korang minat & ada minat yang sama. Boley share maklumat dengan aku lagi-lagi pasal haiwan . Minat aku spontan je keluar.Masa arwah atuk aku ada dulu memang dia selalu bukak channel TV pasal haiwan-haiwan ni.Maybe salah satu sebab kot terjebak dengan benda ni.pastu korang bayang kan la ayah aku ni siap langgan magazine national geographic.memang betul-betul national geographic kan dia.hahaha.Magazine ni terbit every months so every months la magazine tu sampai kat rumah aku.


Ni la contoh magazine national geographic.banyak input dalam ni beb ! ;D

Ok takpe abaikan pasal ayah aku.Sambung balik cerita tadi kadang-kadang family aku layan tengok sama sama so nak tak nak aku join jela NATIONAL GEOGRAPHIC ni kat Astro channel 553 tapi kalau korang ada amik pakej HD boleh tengok channel 573. Terbaik caption n gambar in HD ! Actually national geographic bukan focusing on animals je.macam-macam wey examples cultures, races, megastructures, science and etc. Ending entry aku kali ni aku tunjukkan korang sebahagian magazines national geographic yang ada dalam library rumah aku.tak larat aku nak keluarkan semua.hahahah.Enjoy !  :D

Sebahagian collection of national geographic magazines yang tak kan habis bace :D



Mostly gambar-gambar dalam magazine ni memang attractive


Page ni cerita pasal permukaan bumi yg pelbagai bentuk


Interesting fact about leopard : life expectancy for leopard is between 15 to 20 years


Tak silap aku ni Marine Iguanas.banyak terdapat di Galapagos Islands

" The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated "





No comments:

Post a Comment